treningwytrzymalosciowy

Trening wytrzymałościowy

Zalety treningu wytrzymałościowego

Trening wytrzymałościowy, zwany również treningiem kardio, często odstrasza ćwiczących samą nazwą. To jednak on usprawnia czynności serca i układu krążenia poprzez ćwiczenia tlenowe, które obejmuje. Wspomaga również procesy metaboliczne, co stanowi ważny powód większości ćwiczeń. Pod wpływem treningu wytrzymałościowego wzrasta pojemność płuc oraz ich maksymalna wentylacja. Z kolei zmiany w układzie krwionośnym polegają na wzroście pojemności minutowej serca. Trening wytrzymałościowy znacząco ogranicza wysiłkowe zmiany w dystrybucji krwi w organizmie. Zmniejszenie przepływu krwi przez naczynia przewodu pokarmowego jest słabiej zaznaczone, natomiast pomniejszony zostaje przepływ krwi w skórze. Ćwiczenia wytrzymałościowe poprawiają pracę gruczołów wydzielania zewnętrznego, a tym samym głównym sposobem oddawania ciepła staje się droga parowania. Trening wytrzymałościowy powoduje także zmiany w mięśniach. Zwiększa on pobieranie przez nie tlenu z przepływającej w naczyniach krwionośnych krwi. Dzięki temu zmniejszona zostaje produkcja kwasu mlekowego i jego gromadzenie w mięśniach.

Co jeszcze daje nam taki trening?

Ważnym aspektem treningu wytrzymałosciowego, jest to, że możliwa jest dłuższa praca mięśni, gdyż zapasy węglowodanów są wolniej likwidowane. Zwiększone zapotrzebowanie na kwasy tłuszczowe powoduje większe ich uwalnianie z tkanki tłuszczowej. U ludzi wytrenowanych glikogen w mięśniach zgromadzony jest w większych ilościach, przez co mogą ćwiczyć dłużej i sprawniej. Trening wytrzymałościowy, mimo odstraszającej dla niektórych nazwy, jest istotnym elementem ćwiczeń, który poprawia ich jakość oraz samopoczucie ćwiczącego.

Serdecznie zapraszamy na ćwiczenia, sprawdź tutaj click!